دوره 2، شماره 2 - ( پاییز و زمستان 1393 1393 )                   جلد 2 شماره 2 صفحات 42-49 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Heydari A, Kabir M J, Babazadeh Gashti A, Jafari N, Lotfi M, Aryaei M, et al . Job satisfaction of health workers in Golestan Province based on Herzberg s model in the year 2012. Jorjani Biomed J 2014; 2 (2) :49-42
URL: http://goums.ac.ir/jorjanijournal/article-1-315-fa.html
حیدری علیرضا، کبیر محمدجواد، بابازاده گشتی اشرفی، جعفری ناهید، لطفی منصوره، آریایی محمد، و همکاران.. میزان رضایت شغلی بهورزان استان گلستان بر مبنای مدل هرزبرگ در سال 1391. فصلنامه علمی پژوهشی زیست پزشکی جرجانی. 1393; 2 (2) :49-42

URL: http://goums.ac.ir/jorjanijournal/article-1-315-fa.html


1- مرکز تحقیقات مدیریت سلامت و توسعه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی گلستان ، alirezaheidari7@gmail.com
2- مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، مرکز تحقیقات مدیریت سلامت و توسعه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی گلستان
3- معاونت بهداشتی، دانشگاه علوم پزشکی گلستان
4- پزشکی اجتماعی، مرکز تحقیقات مدیریت سلامت و توسعه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی گلستان.
5- واحد مدیریت ارتباطات و کاربرد نتایج پژوهش، معاونت تحقیقات و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی تهران
6- معاونت تحقیقات و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی گلستان
7- مرکز تحقیقات مدیریت سلامت و توسعه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی گلستان
چکیده:   (12892 مشاهده)
زمینه و هدف: رضایت شغلی باعث افزایش بهره وری و تعهد فرد نسبت به سازمان، تضمین سلامت فیزیکی و ذهنی فرد، رضایت از زندگی و تسریع در آموزش مهارت های جدید شغلی می گردد. عدم رضایت شغلی موجب کم کاری، غیبت، استعفاء، بازنشستگی زودرس و ناراحتی های جسمی و روحی می گردد. هدف از انجام این مطالعه تعیین وضعیت رضایت شغلی بهورزان استان گلستان بود. روش بررسی: در این مطالعه مقطعی، 1275 بهورز شاغل در خانه های بهداشت استان گلستان در سال 1391 به روش سرشماری وارد مطالعه شدند. ابزار جمعآوری داده ها پرسشنامه رضایت شغلی Herzberg بود. داده ها به وسیله نرم افزار SPSS در سطح معنی داری 05/0و آزمون های آماری ANOVA و t-Test آنالیز شد. یافته ها: رضایت شغلی کلی در سطح نسبتاً ناراضی قرار گرفت. میزان رضایت شغلی در حیطه های عوامل نگهدارنده و حمایتی کارکنان و توجه به توان بالقوه و تجربه افراد در اعطای مسئولیت در سطح ناراضی، در حیطه های ارتباطات سازمانی، پیشرفت شغلی، حقوق و مزایا، چالشی بودن شغل و مدیریت، در سطح نسبتاً ناراضی و در حیطه مقبولیت اجتماعی در سطح نسبتاً راضی بود. رضایت شغلی با سابقه کاری (049/0=P) و شهرستان محل خدمت (001/0=P) از نظر آماری ارتباط معنی داری داشت. نتیجه گیری: با توجه به وضعیت نامناسب رضایت شغلی، باید مداخلات مؤثری جهت بهبود ارتباطات سازمانی، پیشرفت شغلی، حقوق و مزایا، مقبولیت اجتماعی، عوامل نگهدارنده و حمایتی کارکنان، مدیریت، چالشی بودن شغل، توجه به توان و تجربه در اعطای مسئولیت صورت پذیرد.
نوع مقاله: تحقیقی | موضوع مقاله: پزشکی عمومى
دریافت: 1394/5/9 | پذیرش: 1394/5/9 | انتشار: 1394/5/9

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله زیست پزشکی جرجانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Jorjani Biomedicine Journal

Designed & Developed by : Yektaweb